Iberiana – იბერია გუშინ, დღეს, ხვალ

სოჭი, აფხაზეთი, სამაჩაბლო, დვალეთი, ჰერეთი, მესხეთი, ჯავახეთი, ტაო-კლარჯეთი იყო და მუდამ იქნება საქართველო!!!

•მართლაც და ვინ ხარ???

მართლაც და ვინ ხარ შენ მიშა სააკაშვილო???

 

რომ არა გაზეთში „საქართველოს რესპუბლიკა“ გამოქვეყნებული მწერლისა და მეცნიერის ბატონ შოთა ზოიძის წერილი, ამ „სასიხარულო“ ამბავს ბევრი ჩვენთაგანი ნამდვილად ვერ გაიგებდა.

ბათუმში რუსთველის ბიუსტის გახსნას ჩვეულებისამებრ საქართველოს დირექტორიც დასწრებია და სახელდახელოდ ექსპრომტიც წარმოუთქვამს. „ნამდვილი ისტორიის“ მცოდნე მიშა მაგარია ქართველების წარმომავლობის „ნამდვილ“ საიდუმლოს გვიმხელს; მიშას თანახმად ქართველები თურმე არმენოიდულ ეთნოსს განვეკუთვნებით.
იქნებ ეს მართლაც ასეა? „ნამდვილი ისტორიის“ ცოდნა მხოლოდ რჩეულთა ხვედრია!
მიშას „ნამდვილი ისტორია“ ხომ მისმა დედამ – წყაროთმცოდნე ქალბატონმა გიულიმ ასწავლა და ჩვენ რა ხმა გვაქვს ამოსაღები?!

სამწუხარო და სამარცხვინოა, როდესაც ქვეყნის პირველ პირს ბუნდოვანი და მწირი წარმოდგენა აქვს იმ ქვეყნის წარსულის და აწმყოს შესახებ, რომელსაც ის ბოქაულობს, მაგრამ, როგორც სჩანს, მსოფლიო პოლიტიკურ პრაქტიკაში ეს მიღებული ყოფილა, მრავლად არიან ქვეყნის ისეთი პირველი პირები, რომლებიც მიშა მაგარიას არ ჩამოუავარდებიან უმეცრებასა და ინტელექტის დეფიციტში. მაგრამ ეს ჩვენ თვითდამშვიდების უფლებას ნამდვილად არ გვაძლევს.
საინტერესოა, როგორ რეაგირებს წყაროთმცოდნე ქალბატონი გიული ალასანია მისი შვილის ამგვარ სისულელეებზე?
თუნდაც ასეთ გამონათქვამზე „საქართველო არგონავტების ქვეყანააო“? იქნებ ესეც მართლაც ასეა?
გამოცდაზე რომელიმე სტუდენტმა ამგვარი უვიცობა რომ გამოამჟღავნოს, როგორ შეფასებას მისცემს მეცნიერი ქალბატონი მის შეგირდს?

და მაინც გაუგებარია ჩვენთვის, რა კავშირშია ერთურთთან ბათუმში რუსთველის ბიუსტის გახსნა და სომხური ეთნოსი? ამავე დროს მეტად საეჭვო და დამაფიქრებელია აგრეთვე ისიც – ხომ არ არის აქ დამარხული არმენული ძაღლის თავი?

არა და მშვენივრად ვიცით მათი გულისნადები და ნაბოდვარი – დიდ არმენიას სამი ზღვის წყალი ესალბუნებოდაო.
ხუმრობა იქით იყოს და მართლაც რომ კმარა!

კმარა, ქართველი ხალხის შეურაცყოფა, მისი ეროვნული თავმოყვარეობის აბუჩად აგდება! კმარა, ეროვნული ღირსების ფეხქვეშ გათელვა! კმარა, ამდენი ფურთხი ჩვენს ისედაც გათანგულ სულებში!

რა ხდება ხალხო, განმკითხავი არვინ დარჩით ამ გავერანებულ და გაბახებულ ქვეყანაში? ჯერ იყო და დავით სოსლანი გაგვიოსა ამ ბედოვლათმა, მერე ქართველთა სათაყვანებელი მეფეთ-მეფე თამარიც ზედ მიაყოლა, ახლა კიდე ჩვენც გაგვაარმენა დედიან–წულიანად.

არ ჯერდება იმას, რომ მტკაველ-მტკაველ, კენჭიან-ბუჩქიანად გაგვიყიდა მამული, ენა გაგვითახსირა, ჩვენს სასიქადულო მართლმადიდებლურ სარწმუნოებას სულიდან გვაცლის. გაგვისხვის-გაგვისაჩუქრა თუ რამ და ვინ საფიცარი და სათაყვანო გვქონდა და გვყავდა.

როგორც სჩანს, ამ გაურკვეველი ჯიშის, რჯულისა და სისხლის რაღაცამ თავისი ნამდვილი ტომის შვილთაგან ისწავლა „ნამდვილი ისტორია“, რამეთუ ისინი ხომ მთელი კაცობრიობის საწყისად საკუთარ თავს მიიჩნევენ, ისინი ხომ ქრისტეს შობამდის ყოფილან ქრისტიანები და სწორედ, ამიტომაც უჩუქებია მათთვის მაცხოვარს თავისი სურათი. უფრო მეტიც, სწორედ მათ დაურწევიათ კაცობრიობის აკვანი.

თხზავენ და თითხნიან ათასგვარ „ისტორიულ ნარკვევებს“, ხატავენ რუკებს, რომლის მიხედვითაც დიდი არმენიის საზღვარი თურმე ვორონეჟამდითაც კი აღწევდა. ასეთი რუკებიდან ერთ-ერთ შედევრს ჩვენც მოვიტანთ ამ ჩვენს წერილში:

 
“ქართველები რომ სომხურ ეთნოსს“ განეკუთვნება ეს თავიდანვე იცოდნენ ჩვენმა „ღვიძლმა ძმებმა“ და ამიტომაც შეადგინეს ასეთი „მშვენიერი რუკა“ – გვიხსნეს აფხაზური სატკივარისაგან.

ქართველთა გასომხებას ვინღა დაეძებს – ბავარიელები, ბრიტანელები და მთელი დედამიწაც  სომეხისგან წარმომდგარა თურმე? არ გჯერათ? გადახედეთ ინტერნეტგვერდებსა და აღმოაჩნეთ რომ ეთიოპელები, ბასკები, ბავარიელები, ბრიტანელები, თალიშები, ჩეჩენ-ინგუშები და მრავალი სხვა სომხისაგან წარმომდგარა. 

თუ ვინმე დაბადებულა დედამიწის ზურგზე კიდით – კიდემდის და თავისი სახელი დაუტოვებია კაცობრიობის მეხსიერებაში ყველა სომეხი ყოფიალა, ან დედა ჰყოლია სომეხი ან კიდევ ბიცოლა, სიძე და ქვისლი.
მათ გებელს სურენ აივაზიანსაც მოვუსმინოთ:

Этноним «Германия» произошел от «Армения», а «Бавария» по-армянски означает «удовольствие».
Даже великий Александр Македонский был армянином – «сыном армянского князя Пилипос и русской княгини и звали его Искандар Гайказуни».

«Проторусские и протоармяне говорили на одном языке».

«Крымский полуостров в средние века носил название «Морская Армения». В XI-XV веках основное население Крыма было армянским. Армяне основали здесь города. Один из них – Одесса».

«Крепость Смбатас (Киев) основал армянин Смбат Багратуни, расширили его братья Куар, Шек и Хореан».
კიდევ ერთი არმენი „მეცნიერი“ რუბენ კუპრიანი: «Армяне – выходцы из сегодняшней Швеции».

არმენთა ერთერთ პროფესორთაგანმა, რომელიც ოქსფორდის უნივერსიტეტში ასწავლის, 2008 წელს გამართულ ისტორიულ კონფერენციაზე, რომელიც მიეძღვნა ბრიტანული სტოუნხენჯის მორიგ წელიწდწლეულს, ავტორიტეტულად განაცხადა, რომ „სწორედ ძველმა სომხებმა – ზღვაოსნებმა. სწორედ თვით მათ ასწავლეს ძველ დრუიდებს ასტრონავიგაციის წესები და ზღვაოსნობის კანონები“.

ლევონ გრიგორიანმა უფრო შორს გაუტია:  
Армения – это хранительница и носительница цивилизации. Цивилизацией проникнуты до мозга костей и те из нас, которые не слышали этого слова и ни сном ни духом не ведуют о том, что они носители. Собственно только это и является цивилизованностью, когда это – как дыхание, а не выучено и вымучено… Истинная цивилизованность проявляется безотносительно к чему бы то ни было.

სხვა მრავალ არმენ მეზღაპრესთან ერთად არამ მკრტჩიანი ბავარიელების სომხურ წარმოშობას ზედმიწევნით ბუნებრივად აღიარებს, რომლის საწინააღმდეგოც ბუნებაში არ შეიძლება არსებობდეს, რამეთუ ყველა ხალხი არმენიიდან გამოვიდა, ასე რომ, ყველა ისინი ან არმენები არიან ან კიდევ არმენებიდან წარმოიშვნენ.
ალბათ ამას გუსლისხმობდა ყოვლისმცოდნე მიშა მაგარია, როდესაც ამბობდა ქართველები სომხურ ეთნოსს განეკუთვნებიანო, რას ერჩით, ქე უსწავლია „ნამდვილი ისტორია“.

მოკლედ შემოგთავაზებთ ინტერნეტსაიტებზედ განბნეულ არმენი მეზღაპრეების „შედევრებს“:
“Сурен Айвазян делает также любопытный экскурс в отдаленное прошлое и приводит данные из своих лингвистических, исторических и археологических исследований. Так, ученый пришел к выводу, что англо – саксоны являются выходцами из Армении еще в 1500-1000 годах до нашей эры, в частности, они жили в регионе Англ-тун в Четвертой Армянской территории Великой Армении. Англ-тун расположен высоко в горах и там обычно армянские короли прятали свои сокровища. «Именно поэтому Левон VI, следуя традиции армянских правителей, вручил казну для сохранения потомкам выходцев из Англ-туна” – пишет Сурен Айвазян, известный своими парадоксальными историческими находками.

 “Известно, что историческая родина индоевропейских народов находилась между Иранским плоскогорьем, Восточной Анатолией Северного Междуречья и рекой Кура, где расположены Армянские восточные провинции Арцах и Утик”.

Этот перл принадлежит не Сурену Айвазяну, на которого армяне сваливают всю свою историческую экзотику, а Ваграму Балаяну, к.и.н., доценту, заведующему кафедрой истории АрГУ. Вот такая вот “армянская история” в Армянском университете. Богата на айвазянов и балаянов земля армянская!!!
89-я стрелковая Таманская Краснознамённая ордена Красной Звезды дивизия сформирована в Ереване 14 декабря 1941 года. Командиры дивизии Семён Закиян (1941-1942), Андраник Саркисян (1942), Арташес Василян (1942-1943), Нвер Сафарян (1943-1945). За годы Великой Отечественной Войны более 12 тысяч бойцов дивизии были награждены орденами и медалями, 9 из них были удостоены звания Героя Советского Союза.
89-я Армянская Таманская трижды орденоносная стрелковая дивизия – единственная из всех национальных формирований Красной Армии приняла участие в штурме Берлина, и разгромила сильный гарнизон, укрепившийся в центре столицы, в Хумбольдт-Хайне. За эту операцию дивизия была награждена орденом Кутузова II степени.
Бойцы дивизии увековечены на кадрах военной кинохроники, исполнив национальный танец “кочари” у стен Рейхстага.

არმენის მიერ ერთერთ გამართულ ლექციაზე კი ამ საკითხების შესახებ ყოფილა საუბარი:
Вкратце о чём в том числе говорилось на лекции:
1. Армянские переводы книг (речь идёт о древних). Самые точные. Если оригинал книги утерян, а нужно узнать содержимое именно первоисточника, то ищите древний перевод книги на армянский.
2. Многие европейчские народы (англичане, готы) пришли с Арм. нагорья, а некоторые даже имеют арм. корни. Пример – баварцы.
3. Пирамиды Египта. Построили протоармяне.
4. Остров Пасхи. Каста жрецов имела высокий рост, голубые глаза, светлые волосы. Много у аборигенов арм. слов. Притом что остров изолирован океаном.
5. Одомашнивание животных. Протоармяне сделали.
были и другие вещи, сразу всё не припомнишь.

მეტს აღარ გავაგრძელებთ, რადგან ისედაც მოზრდილი წერილის დაწერა გვაქვს ჩაფიქრებული და მკითხველის უფლებებსაც გავითვალისწინებთ, თავი რომ არ მოვაბეზროთ.
ასე რომ სომხები არა მარტო ჩვენს შემოქმედებს, მოაზროვნეებს, ჩვენს შემოქმედებასა და კულტურას ისაკუთრებენ, არამედ კაცობრიობის კულტურული საგანძურის დაჩემებაც განუზრახავთ.
საბედნიეროდ, ღმერთს სულ მთლად არ გაუწირავს არმენთა მოდგმა და კაცობრიობა და გაუჩენია მის წიაღში პატიოსანი და საღად მოაზროვნე ადამიანები, რომლებიც თვით ამხელენ არმენთა მოდგმის სიბიწესა და სულმრუდობას.

იმედია, მოწინააღმდეგე მხარე არმენთა სიძულვილს ვერ დაგვდებს ბრალად, რამეთუ რასაც ქვემოთ მოვიყვანთ პირწმინდად არმენების პირიდან თქმულა და მათ კალამს დაუწერია. მაშ ასე, ყური ვუგდოთ სომეხ მეცნიერებს და უმალვე გაგვიქარწყლდება მათი ბაქაბუქი ამსოფლიურ პირველობასა და ცივილიზაციის მედროშეობაზე, მათ კეთილშობილებასა და კაცთმოყვარეობაზე.

დავიწყოთ მოვსეს ხორენაცით – არმენების ისტორიის მამით:
Отец армянской истории Мовсес Хоренаци (Моисей Хоренский) в V веке говорил о своих соплеменниках:
“-я хочу указать на жестокосердие, как и высокомерие нашего народа,…
-отвергающее благое, изменяющего истине,…
-народ строптивый и преступный,..
-ДУША, КОТОРОГО НЕ ВЕРИТ БОГУ!
-вы совершили прогневленное и в ложах ваших не принесли раскаяния
-вы заклали заклание и беззакония и уповающих на господа презрели
-поэтому найдут на вас сети того, кого вы не прознали и добыча, за который вы гонялись, сделает вас своей добычей, и вы попадете в те же сети…”

ისე კი კომაში ჩავარდნამდის გაჰკივიან თავიანთ ღვთისმოსაობაზე და კეთილშობილებაზე, არა და მოვსეს ხორენელზე უკეთესად ვის ეცოდინებოდა და ეცოდინება არმენთა ავან-ჩვავანი.

პროარმენების წარსულით დაინტერესებული არმენი ისტორიკოსი ყარაყაშიანი წერდა, რომ: “нет сведений о прошлом армян,которое можно было бы считать историей или же летописью”.

Каракашян.История восточного вопроса. Лондон 1905 год
არმენთა საყვარელი მწერალი რაფფი (აკოფ მელიკ აკოფიანი) ნაწარმოებში სახელწოდებით „სამველ“ სომხური ეთნოსის ისტორიის შესახებ საუბრისას აღიარებს შემდეგს: “Наша сухая история предоставляет историку слишком мало сведений. Наша литература не смогла уйти дальше церковных писаний”.

Раффи (Акоп Мелик Акопян) Самвел. Издательство Анастап, Ереван ,1971, с.16

აი, ამიტომაც ეპოტინებიან ჩვენს დიდ შემოქმედებს რუსთველს, ილია, აკაკის – სომხები იყვნენო.
არმენი მწერალი ფაფაზიანი XX-საუკუნის დასაწყისში, არმენთა განვითარების შესახებ ცნობების მოწოდებისას წერს: «Армянский народ был совершенно невежественным, неграмотным, диким и прежде всего несознательным. Люди в основном занимались грабежами и разбоем … они подобно северным дикарям жили охотой».Степан Шаумян. Избранные произведения.Том 1, с.390

და მათ აწოვეს კაცობრიობას ცივილიზაციის ძუძუ?

თანამედროვე არმენი მეცნიერი ა. ფერიხანიანი წერს, რომ: «в те времена храмовая проституция являлась церемониальным обычаем, в котором участвовали все слои общества, начиная с аристократии и кончая рабами (1).
მეორე არმენი მეცნიერი ქაფანციანი აღნიშნავდა ძველ დროში სომეხი მეფეების სხვა თვისებასაც, რომელიც უთანაბრდებოდა პროსტიტუციას. ის წერდა: «Царь Хайасы женился на родной сестре »(2)

1.Периханян А.Г.Храмовые объединяния Малой Азии и Армении.М.,1959,с.129
2.Капанцян Г.Хайаса., с.119

ჯერ კიდევ ქრისტიანობის შემოღების პირველ ასწლეულებში ამ ტრადიციის ბატონობის შესახებ  არმენ მეფეებს შორის აღნიშნავს არმენი მეცნიერი ხაჩატრიანი:
Хачатрян А. История Армении в клинописный период. Эреван, 1933, ც. 49.

ქაფანციანიც ადასტურებდა, რომ ანაიტის ეკლესიებში «…оказывали услуги церковные проститутки-хиэродулы».

Капанцян Г.Хайаса, с.86
„Грабар – это священный классический язык Армянского мира и цивилизации, обладающий перманентной всепроницающей вневременной действенностью идиоматического символизма. – Грабар является стержнем созидательной целостности Армянской цивилизации и кристаллизацией цивилизационнообразующей потенции Армянского мира“. Александр Кананян

ამას წერს ვინმე ალექსანდრე ქანანიანი, მაგრამ თუ როგორი უწმინდესი კლასიკური ენაა გრაბარი სომხებისათვის ამის შესახებ მოვუსმინოთ მეორე არმენ მეცნიერს ხ. Aბოვიანს:  „Мне не известен ни один современный язык, который настолько бы отличался от древнего, насколько отличается армянский язык от древнего армянского языка…. Ни один язык не был для меня настолько трудным (речь идет о гробари). Автор этих слов свободно владел шестью языками. Затем он так обьяснил прчины, создающие подобные трудности: « все понятия, структура слов, даже отдельные слова не соответсвуют современному способу выражения и толкованию».
Хачатурян Абовян.

ახლა რაც შეეხება ჰაიკებთან ჰაოსის გაიგივებას, და დღევანდელი სომხების – არმენების ჰაოსის შთამომავლებად გასაღებას:
Автор ХIХ века Ленорман, ссылаясь на убедительные факты, в основном согласившись с идентичным мнением Генриха Роулинсона, писал, что «язык Урарту не имеет никакого родства с нынешним языком хайаса. Выходцы из Фригии хайасы постепенно, завладев горнами территориями к востоку от нее, вытеснили большую часть древних урартинцев, а оставшую часть «переварили», заменив их именами, язык, веру и легенды своими».
Эту мысль подтверждает и армянский автор Вермишев.

Вермишевъ Х.А. Материалы для истории грузинскихъ отношений. СПБ.1904. с.69

На самом деле название «Хайастан» возникло в 20 года ХХ ВЕКА и ИСПОЛЬЗОВАЛОСЬ НЕ КАК НАЦИОНАЛЬНЫЙ ИЛИ ЭТНИЧЕСКИЙ ТЕРМИН, А КАК ПОЛИТИЧЕСКИЙ ТЕРМИН. Канапцян, критикуя другого армянского ученого А.Хачатряна, писал, что «А.Хачатрян в книге «Армянская история в период письмен «михи» повествует о связях страны Хайасы с армянами. Но сравнительный анализ его Хайасы с армянским термином Хайастан (Хайас+тун) (дом), то есть «дом хайасов) показывает, что в противовес армянским грамматическим нормам он является открытой аккомодацией, ложной этимологией.

Канапцян Г.Хайаса,с.163

Канапцян писал, что в «связи с хай-армянами, не отрицая факт некоторого культурно-бытового и этнического влияния и авторитета фригийцев, нет достаточных сведений о формировании армян из этих пришлых фригийских племен, об их политическом и культурном руководстве, о родстве их языков и о том, что именно этими фригийцами было принесено из Балкан название этноса «армин».

Дьяконов И.М. Предыстория…

თუ ძირისძირამდის მივყვებით აღმოჩნდება, რომ სადაც ახლა ეს ერი სახლობს, არც ის მიწები ყოფილა მათი საკუთრება, დავიმოწმოთ ისევ არმენი მეცნიერები:
По древним историческим представлениям, считающаяся истинной родиной армян, Великая Армения находится за пределами России, а ещо точнее, располагается в Малой Азии. А что касается армян, проживающих в Нагорном Карабахе, то одна часть
Из них являются аборигенами, то есть они из рода древних албанцев, сумевших сохранить свою исконную религию – христианство. Другая часть – это иранские и турецкие беженцы, которые спасаясь от преследования и нападок, нашли убежище на территории Азербайджана.

В.Ишханян «Кавказские народы », Петроград 1916 год с.18

 

არმენი მეცნიერის ხოვანისიანის აღიარებით: « за исключением короткого периода в древние времена, земли, простирающиеся от Киликии до Кавказа, никогда не принадлежали армянам».

Richard G.Hovannissian. The republic of Armenia. Lps-An-s. vol.2, p 332

ცნობილი არმენი მეცნიერი იშხანიანი, იწვევს რა გზააბნეულ არმენ მწერლუკებს სწორ გზაზე, წერს, რომ « в дневнеисторическом смысле, истинная родина армян – «Великая Армения » располагалась в Малой Азии, то есть за пределами России (здесь именуется в виду царская Россия- А.М)»

Ишханян Б, Народности, с.18

1914 წელს არმენი ისტორიკოსი გევორქ ასლანი წიგნში „არმენია და არმენები“ წერდა:
“У армян не было государственности. Они не связаны чувством Родины и не связаны политическими узами. Армянский патриотизм связан только с местом проживания.” Химерическая идея о воссоздании “Великой Армении”, которая как государство никогда не существовала, – общенациональная концепция, объединившая всех хайев мира.

პროფესორი ლეო (სომხეთის ისტორიის შესახებ რამოდენიმე მოზრდილი ნაშრომის არმენი ავტორი, ითვლება რა სომხეთის მითიური ისტორიის ერთ-ერთ შემქნელად, რომელიც სომხური ეკლესიისა და სომეხი მილიონრების ფულების საშუალებით ვრცელდებოდა ევროპაში, ამერიკასა და რუსეთში) იძულებული იყო ეთქვა: “Лишь малая часть армянского ашугского творчества, можно сказать самая незначительная ее часть, относится к нашей литературе. Большая же ее часть (дастаны, героические песни) на тюркском языке. Для ашугов, чтобы выразить изображенную в сказках и песнях жизнь, более удобен тюркский язык, нежели армянские народные наречия, он более образен и намного богаче”.
Да вот хотя бы тюркский язык: сами тюрки на нем не пишут, а только говорят. А между тем наш народ настолько вошел во вкус их языка, что песни, сказки, пословицы – все у нас по-тюркски, а не по-нашему…
Х.Абовян

მოსე ხორენელი წერდა, რომ „როგორც თანამედროვე დროებში, წარსულ დროებშიც ჰაიები არ იჩენდნენ მეცნიერებისადმი ინტერესს, რომლებიც გადმოიცემოდნენ სიმღერების საშუალებით. ამიტომ ზედმეტია საუბარი ჭკუასუსტი, უვიცი და ველური ადამიანების შესახებ“.
История Армении Моисея Хоренского.М…, 1893, с. 4.

არმენ პოეტს ეკუთვნის სიტყვები:
«В нас лицемерие появляется еще в утробе матери».
ამ დროისათვის სომხებს შორის იყო კანიბალიზმის შემთხვევებიც. სომხური წყაროების ცნობების მიხედვით, სომხები ჰყიდდნენ თავიანთი თანამემამულეების ხორცსაც. მაგალითად 326-408 გრამი ადამიანის ხორცი იყიდებოდა 100 დეკანად. სომხები ადამიანის ხორცს დაკონსერვებული სახითაც ჰყიდნენ.
Армянские источники о монг…. с.27

სომხური წყაროები, აბუქებენ რა ელხანიდების მხედართმთავრის ჰუისუმის და მისი ძმების მკვლელობის ფაქტს სულთან ხუდაბანდის ქალაქ სისზე თავდასხმისას 1308 წ., საუბრობდენ თითქოსდა სომხების მასიური ჟლეტის შესახებ.
Бабаян.Л.О. Социально-экономическая и политическая история Армении XIII -XIV веках.М., 1969, с.168

ამ მოვლენებიდან რამდენიმე ასწლეულის გასვლის შემდეგ, ამის შესახებ წერდა სომეხი მწერალი „ჭეშმარიტი გადარჩენა შიგნიდან უნდა დაიწყოს, რამეთუ ჩვენ შიგნიდან ვართ დაავადებულნი“
Ованес Туманян. Избранная проза. Эреван, 1977, с.201
 
ჩენც ამით დავამთავრებთ არმენებისეულ მოსაზრებებს საკუთარ ეთნოსზე, კომენტარები მკითხველისთვის მიგვინდვია… …

არმენული ეთნოსის, მათი წარსულისა და კულტურული მონაპოვარის შესახებ მსგავს და თითქმის იდენტურ აზრს გამოხატავენ ევროპელი და რუსი მეცნიერები და მოღვაწეები. მაგალითისათვის მოვიყვანთ რამოდენიმე მათგანს:
ისტორიკოსი ა.ანინსკი XIX საუკუნის ბოლოს წერდა:
“В связи с тем, что не сохранилось ничего, что свидетельствовало бы о былой политической мощи и важности культуры древних армян, следует полагать, что они не обладали ни тем, ни другим. Видимо они всегда были малочисленным и диким племенем. Никогда не обладали полной политической независимостью. С этим и связана вопиющая бедность художественного творчества армян. Говорить же о науке вообще не приходится. Армяне за весь период своего существования не создали ничего самобытного”.

«…Корыстолюбие, интриги, клятвопреступления, продажность, низкопоклонство кажутся главными национальными особенностями этого племени …, ибо у горожанина – армянина нет родины, которой он гордился бы, а только горькое сознание, что его народ уже 1300 лет – раб и всеми ненавидимый паразит». (Из справки прокурора Эчмиадзинского Синода армяно-григорианской церкви А. Френкеля, представленной им в 1907 году императору Российской Империи, в качестве прокурора он работал с 1892 года).

«… именно армяне склонны кричать по всякому поводу. Не пустят их в чужой дом или раскроют какие-либо их козни, или отдадут под суд их воришек, – они не только сами поднимают крик, но и заставляют кричать глупых или продажных людей из иноплеменников». (Русский исследователь В. Л. Величко. «Кавказ»)
«Ваше превосходительство, не разрешайте поселение армян на центральных русских землях. Они из такого племени, что, прожив несколько десятков лет, начнут кричать на весь мир, что это земля их отцов и прадедов». (А.С.Грибоедов. Из письма русскому императору)

«Армения, как государство, не играла никакой значительной роли в истории человечества, ее название было географическим термином, распространенным армянами, она была местом разрешения споров сильных государств – ассирийцев, мидийцев, иранцев, греков, монголов, русских…» (П.Кероп Патканов. Ванские надписи и значение их для истории Передней Азии. СПб.1981, стр. 36-37. Из книги Магди Нейман ‘Армения’. СПб, 1899.)

«Армяне начали высасывать соки местного населения. Не удовлетворившись этим, они проводили политику подрыва репутации местного мусульманского населения с целью присвоить их земли, прогнав в будущем». (Русский исследователь В.Л. Величко. «Русское дело и междуплеменные вопросы. – Полное собрание публицистических сочинений». Том 1. СПб., 1904)

«Эта церковь некоторый период была пристанищем фальшивомонетчиков. Этот монастырь создал во мне впечатление скорее политического центра, чем религиозной обители». (Французский ученый де Бан. О визите в церковь Эчмиадзин).

«Слышал ли кто-либо о народном героизме армян? Где высечены названия их сражений за свободу? Нигде! Потому что, «герои» армян больше были палачами своего народа, чем спасителями». (Воспоминания русского дипломата генерала Маевского. Из книги  «Массовые убийства, чинимые армянами»).

“Армянские женщины всегда имели связь с другими народами, пусть иногда и насильно. Иранские солдаты, турки, грузины и горцы, видимо никогда и не ждали от армянских женщин, давно потерявших свои честь и достоинство, приличия и благородства. Именно поэтому в жилах армян течет столько разной крови:.

Русский исследователь В.Л.Величко, «Кавказ. Русское дело и межплеменные вопросы».

Армянские рабыни и наложницы были первыми танцовщицами и проститутками прислуживающими в Коринфе («наложницы Афродиты») и даже в храмах Индии.

Фридрих Энгельс

„Армяне всегда жили под властью правителей, служивших отличной от армянской религии. В результате они превратились в людей, скрывающих свои мысли, чувства и намерения, превратились в мошенников и лжецов“.

Александр Дюма (Отец), «Кавказское путешествие».
„Армяне жадные, корыстолюбивые и подлые, ни кого не уважают. Они мастера раздувать всякие мелочи, любители интриг…“

Английский путешественник Вильсон

„Современная территория Армении принадлежит не армянам, а азербайджанцам. Именно это и служит причиной того, что большая часть географических наименований на территории Армении относятся к азербайджанцам“.

Американские историки Юстин и Кэролин Мак-Карти

„Об армянах издавна сложилось плохое мнение, – и это, само собою, разумеется, не лишено основания, так как иначе оно не могло бы возникнуть у целых народов и притом в различные времена…
…Они именно склонны кричать по всякому поводу. Не пустят их в чужой дом или раскроют какие-либо их шашни, или отдадут под суд воришек их среды, они не только кричат, но и заставляют сделать это иноплеменников, глупых или продажных людей“.

Русский исследователь В.Л.Величко, «Кавказ. Русское дело и межплеменные вопросы»

„Эта церковь один период была гнездом фальшивомонетчиков. Этот монастыр создает у меня впечатление больше политического, нежели духовного центра“.

Французский ученный де-Баи, «О поездке в церковь Эчмиадзин»

„Предполагают, что даже если у армян и были национальные песни, то население их позабыло. А если и пели, то в основном на татарском (азери – прим. А.Эйваза) или фарсидском. Странно, что армяне, заимствовавшие у татар музыку и песни составляют среди всех армянских музыкантов 8/9 часть… Если даже у армян и были национальные танцы, то они, как и свою национальную музыку, потеряли. Все сегодняшние танцы этого народа взяты у татар и горцев, у последних армяне заимствовали танец, известный под названием “лезгинка”. Танцы татар до крайности прекрасны и сам народ создает условия для их оригинальности“.

Русский историк И.Шопен, «Исторический памятник состояния армянской области в эпоху ее присоединения к Российской империи»
„Армяне… могут испортить жизнь кому угодно. Они – люди двойного гражданства, люди двойного стандарта, то есть «зверьки» без определенного места обитания“.

М.Тагаев, «Москва, или Центр международного терроризма и геноцида»

„Рассыпанные по всему свету армяне перенимают обычаи, одежды, традиции народов, с которыми вместе живут. В Турции армянина не отличишь от турка, в Персии армянин – типичный перс. В наших татарских (тюркских – прим. А.Эйваза) областях они отличаются от татар лишь языком“.

Исследователь В.Елиховская

А.С.Грибоедов в рапорте 11-13 сентября 1819 года писал Мазаревичу: «Что за подлое отродье эти армяне. Никто из них и знать меня не хотел, а при этом всегда на ухо шепчут, что мы их будущие покровители. Хорошее протеже. Они нас продают тем же персам, которые готовы их распинать и варить под любым соусом».

Исследователь В.Величко (XIX век) писал:
“Студент Патканова, господин Марр все обещает, что сможет вырвать-таки у грузин что-нибудь в пользу армян и доказать армянскую принадлежность этого. По его мнению, известная грузинская поэма “Витязь в тигровой шкуре” заимствованное произведение. Это необходимо армянским политиканам, ибо за весь период своего существования армяне не имели ни одного мощного поэтического произведения, то есть свидетельства процветания народной культуры. Не смотря на старания Юрия Веселовского и ему подобных литераторов, которые стараются убедить русскую публику в существовании хорошей армянской литературы, дальше пустых разговоров продвинутся в этом деле не могут. Потому что, сколько не старайся – чего нет, того нет”.

„Предполагают, что даже если у армян и были национальные песни, то население их позабыло. А если и пели, то в основном на татарском (азери – прим. А.Эйваза) или фарсидском. Странно, что армяне, заимствовавшие у татар музыку и песни составляют среди всех армянских музыкантов 8/9 часть… Если даже у армян и были национальные танцы, то они, как и свою национальную музыку, потеряли. Все сегодняшние танцы этого народа взяты у татар и горцев, у последних армяне заимствовали танец, известный под названием “лезгинка”. Танцы татар до крайности прекрасны и сам народ создает условия для их оригинальности“.
Русский историк И.Шопен, «Исторический памятник состояния армянской области в эпоху ее присоединения к Российской империи»

“სომეხი ემორჩილება მხოლოდ ძალას. მათთან ურთიერთობაში თავი მკაცრად უნდა გეჭიროს, არავითარი ლმობიერება. თუ ამგვარი ხდება, ის იქცევა როგორც პატრონის მომტყუებელი მონა, რამეთუ მათი წინაპრები დაცემული მონები იყვნენ. მის ტვინში თავისუფალი ადამიანის ელემენტები ისტორიულად არ წარმოქმნილა. ამიტომაც სომხებს არ შესწევთ უნარი აღიქვან ნორმალური საკაცობრიო თანაცხოვრების ზნეობრივი საწყისი (ველიჩკო, „კავკაზ“).

ყოველივე ამის წაკითხვის შემდეგ, არ გვეგულება დედამიწის ზურგზე ადამიანი, რომელმაც თავისი თავი ამ ეთნოსს ნებაყოფლობით მიაკუთვნოს, რა თქმა უნდა თვით ამ ეთნოსის წარმომადგენლებისა, რასაც ვერ გაექცევი და მიშას და მისი კომპანიის გარდა.

ჩვენ არაფერი არა გვაქვს არმენი ხალხის საწინააღმდეგო, ან რა უფლებით, ისინი ხომ განგებამ ასეთად გააჩინა.
მაგრამ ჩვენთვის მიუღებელი და შეუწყნარებელია ის ფარული თუ აშკარა მტრული გამოხტომები მათი მხრიდან, რომელიც მიმართულია საქართველოს ტერიტორიული მთლიანობის, მისი კულტურული საგანძურის ხელყოფისაკენ და ჩვენმა ხალხმაც საკადრისი პასუხი უნდა გასცეს მათს ამგვარ ქმედებებს. ხოლო პასუხი უნდა მოსთხოვოს საქართველოს ისტორიის გამყალბებლებს, ქართველი ხალხის შეურაცხმყოფელებს მიშა მაგარის სახით.

ჩვენში ჯერ კიდევ არ დამდგარა ის დრო, როდესაც მტერსა და მოყვარეს თავისი სახელი დაერქმევა. არც წარსულის დავიწყება გვარგებს, თუნდაც იმ ახლო წარსულისა, რომელიც გასული საუკუნის დასაწყისსა და დასასრულს განვითარდა საქართველოში არმენების მეოხებით.

და დასასრულს ერთს დავსძენთ: თუ საქართველომ თავი დააღწია მის წინაშე აღმართულ დილემას, თუ ჩვენს ქვეყანას გაქრობა და გადაშენება არ უწერია და მომავალი მოგვცა უფალმა, მაშინ ჩვენი მომავალი თაობები ნამდვილი ისტორიის სწავლისას სირცხვილით გადაფურცლავენ ისტორიის სახელმძღვანელოების იმ ფურცლებს, როლებზედაც თეთრზე შავით ეწერება მიშა სააკაშვილის სახელი და მისი უსამართლო და სამარცხვინო ზეობა.

 7 ივნისი 2010

 

 

 

16 Responses to “•მართლაც და ვინ ხარ???”

  1. bembi said

    “Ra gitxrat, rit gagaxarot”. “sasaciloa satirali rom ar ikos.”

    Like

  2. miishooo91 said

    midiiit miaweqit mase rac sheidzleba bevri statiebi weret chvens samshobloze rom qartvelebis gulshi kvlav gaigvidzos samshoblos siyvarulma… chemo saqartvelo chemo kargo shen nu miecemi fiqrebs shen rom agar iyo mec xom movkvdebodi, sulic gahyveboda fiqrebs… namdvili mamulishviliebi xart vinc am statiebs wert!!! mova dro da qartveli eri daafasebs tqvens gvawls!

    Like

  3. alexandr kananyan said

    dzalian sasiamovno masalaa. didi interesid tsavkitkhe. tqven unda kargat icodot, rom armenopobia qartuli erovnuli tvitgrdznobis patalogiis institucionaluri elementia.

    Like

  4. alexandr kananyan said

    psikoanalitikurad dzalian saintereso masalaa. tqven unda kargat icodot, rom armenopobia qartuli etnikuri tvitgrdznobis patalogiis institucionaluri elementia. gaikharet

    Like

    • a.sanduxaZe said

      ოჰ, ეს ტვინდაჩირქებული აივაზიანი, ნეტა თვითონ ვისი მოდგმისაა, საერთოდ ვინ არიან და საიდან გაჩნდნენ ეს შიგნიდან დაავადებული ხალხი (Ованес Туманян. Избранная проза. Эреван, 1977, с.201).
      დედამიწის ზურგზე დაბადებული სახელოვანი კაცი თუ ქალი ყველა სომეხი ყოფილა, ოღონდ ცნობილი არა სომხური სახელებით და სომხებიც გვანათლებენ მათ გვარ სახელებში, კი მაგრამ თუ ასე იყო მაშ რად მალავდნენ თავიანთ ნამდვილ სახელ გვარებს ეს ხალხი? ნუთუ სომხობა დასაბამიდან სასირცხვილო რამ იყო და ამ ბუმბერაზ ადამიანებს ეთაკილებოდა თავიანთი არმენობა?
      რაც შეეხება ალექსანდრ ქანანიანს, შემდეგს მოვახესენებ: მისი დაწერილი, როგორც მე გავიგე უფრო თვით სომხებს მიესადაგება.
      თავს თუ არ შეგაწყენთ მოგიყვებით რამდენიმე ეპიზოდს ჩემი ცხოვრებიდან, რომლებიც ამ მოკლე დროში გადამხდა თავს.

      ვცხოვრობ უცხოეთში, ამ ქვეყნის “აღმოსავლეთის საზოგადოებაში”. ხშირად დავდიოდი ლექციების მოსასმენად, ხშირად ტარდება ლექციები კავკასიაზე და მის ისტორიაზე, ეთნოლოგიაზე და ა.შ.
      რამოდენიმე ლექცია ამ ქვეყნის არმენოლოგებმა ჩაატარეს.
      საშინელი მოსასმენი იყო, გულისამრევი სიცრუე და დებილიზმი.
      ყოველთვის ვაძლევდი შენიშვნებს, ზოგჯერ კი ცხარე კამათიც გვიხდებოდა.

      ერთ-ერთმა ქალბატონმა რამოდენიმეჯერ ჩაატარა ლექცია. მეორე მისვლისას, მოხდა ასეთი რამ: მისი ლექცია დღე და ღამესავით განსხვავდებოდა ერთურ-თისაგან. დასასრულს ვითხოვე შეკითხვის დასმა, ქალბატონმა გამიღიმა და მითხრა არ გინდა შეკითხვა, ვიცი რაც უნდა შემეკითხო და პირდაპირ გიპასუხებო.
      ისტორიას არსად არ აყალბებენ ისე, როგორც სასომხეთშიო, სასწაულებს იგონებენ და ამით მომავალ თაობებს უმახინჯებენ გონებასა და სულსო. ადრე როდესაც ჩავდიოდი სასომხეთში ისეთ წიგნებსა და ნაშრომებს მიჩვენებდნენ, რომლებიც სომხების დაწერილი იყო ან სომხების მიერ მოსყიდული უცხოელებისაო. ამ ბატონმა ორიოდე წლის წინ ამიხილა თვალი და ჭეშმარიტებისაკენ მიჩვენა გზაო. მას შემდეგ მე და ჩემმა მეგობარმა მეცნიერმა რამოდენიმე ნაშრომი დავწერეთ, გადავაფასეთ ჩვენი შეხედულებები და სიმართლე ვთქვითო, ის ჩემი მეგობარი პერსონა ნონ გრატად გამოაცხადეს და სომხეთში შესვლა ეკრძალებაო, მე კი დღე-დღეზე ველოდები იგივესო. მეორე ქალბატონი, რომელიც აგრეთვე არმენოლოგი იყო და საქართველოზე ჰქონდა ლექცია, ასეთ დღეში ჩავარდა, დარბაზში შესვლისთანავე ქართულად მივესალმე, გამიღიმა მომესალმა, ლექციის დაწყებას რამოდენიმე წუთი აკლდა, მასთან მივიდა “აღმოსავლეთის საზოგადოების” თანამშრომელი და დაუწყო ჩურჩული, მომხსენებელმა ჩემსკენ გამოიხედა, შეკრთა, ხელი დაავლო წასაკითხ მასალას, დაიწყო მასალის გადარჩევა, გვერდზე გადადო კარგა მოზრილი ნაწილი. დაიწყო ლექცია და 14 წუთში დაამთავრა, არ და დრო 120 წუთამდის იყო გათვალისწინებული. დასასრულს ერთი კითხვა დავუსვი, ქალბატონო პროგრამაში 120 წუთი სწერია და თქვენ ეს ყველაფერი 14 წუთში როგორ მოასწარით-მეთქი, არადა თქვენს მაგიდაზე ფურცლების მოზრდილი გროვაა. რატომ გადიფიქრეთ მისი წაკითხვა? ქალბატონმა X-მა რაღაც ჩაგჩურჩულათ და ჩემსკენ განიშნათ, თქვენ კი მთელი 14 წუთის განმავლობაში შიშს ჰყავდით შეპყრობილითქო. ვიცი რაც სწერია მაგ ფურცლებზე და ვერ გაბედეთ წაკითხვა, მაგრამ რომ წაგეკითხათ უფრო აჯობებდა. ძალიან საინტერესო იქნებოდა მსმენელებისათვის, ზოგჯერ კარგი ზღაპრის მოსმენა სჯობს სისულელეების ყურისგდებას, მაგრამ იმ შენს მეგობრებს კარგი ზღაპრის შეთხზვაც რომ არ ძალუძთ, ეს არის საქმეთქო.
      ქართულ ენას ვასწავლიდი სახალხო უნივერსიტეტში, ერთ წელიწადს ჯგუფში აღმოჩნდა ამ ქვეყნის სახელმწიფო ენის ფილოლოგი, რომელიც თავის მხრივ უცხოელებს ასწავლიდა სახელმწიფო ენას. კითხვაზე თუ რატომ დაინტერესდა ქართული ენითა და საქრთველოთი – ასეთი პასუხი მომცა: წინა სემესტრში ერთი სომეხი მსმენელი მყავდა, დღენიადაგ სომხეთის ქებასა და საქართველოს ძაგებაში იყოო, ერთ დღეს მოვთხოვე მიეთითებინა ჩემთვის ის ლიტერატურა, სადაც ეს ყველაფერი იქნებოდა თავმოყრილი, მან ასეთი პასუხი გამცა – რავა აუცილებლად უნდა ეწეროს სადმეო? ამის შემდეგ დავინტერესდი საქართველოთი, გადავქექე ბიბლიოთეკები, ინტერნეტ სიცრცე და მოვედი შენთანო. ეს ქალბატონი მალე საქართველში წამოვიდა და ქართულ უნივერსიტეტებში იმუშავა ერთი წელი, ერთი წლის შემდეგ კვლავ შევხვდით ერთმანეთს ერთ-ერთ ინსტიტუტში, ჩვენს შეხვედრას შეესწრო რამდენიმე ათეული ადამიანი, გაუკვირდათ პროფესორი ქალი რომ ჩემს მშობილურ ენაზე მელაპარაკებოდა და ჰკითხეს საიდანაო, მან კი ყველაფერი მოუთხრო და დასძინა, მალე ისევ უკან უნდა გვაბრუნდე და მგონი სამუდამოდაც დავრჩეო. მე ამ ხალხმა მასწავლა ნამდვილი მეგობრობა, ერთგულება, მასწავლა ნამდვილი ცრემლი – ცრემლი სიხარულისა და მწუხარებისაო, იქ საქართველოში მე მეორედ დავიბადე, გული მწყდება, რომ განვლილი წლები ფუჭად მიცხოვრიაო.
      ერთსაც კიდევ და მოვრჩები, ვარ ამ ქალაქის უნივერსიტეტის ბიზანტისტიკის ინსტიტუტში ერთ-ერთ პროფესორთან, მოვახსენე ჩემი სათხოვარი, მოისმინა თუ არა დაიწყო მარა რა დაიწყო ისე ჰყოლიათ სომხებს გაბერილი, რომ სადაც იყო გასკდებოდა, გამეღიმა, ვუთხარი ბატონო პროფესორო, მე სულ სხვა საკითხზე გეახელი და ახლა ნამდვილად არ მაქვს სურვილი ამ სისულელეებზე კამათის გაბმისა, მიუხედავად თქვენი ასაკისა, იქნებ მალე დადგეს დრო, როდესაც ამ თქვენს აზრებს გადააფასებთ და იქნებ შეგრცხვეთ-თქო. ამასობაში შემოვიდა ვიღაც არმენი (აბა, ვის გაუჭირდება მათი ცნობა, თუნდაც სამასი წლის მიცვლილი იყო), ტერტერა აღმოჩნდა, პროფესორმა ჩემი თავიც წარუდგინა. მოისმინა თუ არა ჩემი გვარი აღტაცებით წამოიძახა – სომხური გვარიაო – სანდუხ – სომხურად კიბეს ნიშნავსო. მეგობარი მახლდა, გამომხედა და შიშისაგან აღარ იყო, ისეთი სახე მიმიღია, რომ ვერცერთ უჟასში ვერ ნახავდა კაციო, არ ვიცი თავი როგორ შევიკავე, მოვახსენე დინჯად ცდები ბატონო ეს გვარი სვანეთიდან გადმოსული გაციასგან წარმოდგება და ხალხს მისი თვისებების გამო უწოდებიათქო და დავუმატე ჩემი წინაპრები საქართველოს ისეთი კუთხიდან არიან საბედნიეროდ დღესაც არ იციან სომხების არსებობა- თქო და ამდენად წარმოუდგენელი და დაუშვებელია ამ გვარის სომხური წარმომავლობათქო.
      ბატონო ალექსანდრე, ამგვარი შემთხვევები, როდესაც სომეხი დღენიადაგ აძაგებს ქართველობას უამრავი ვიხილე და ეს ფობია უფრო არმენების ისტორიულ-ისტერიული დაავადებაა. ასეთი შემთხვევაც იყო, ერთ-ერთ საცხოვრებელში, სადაც სომხებთან ერთად მრავალი სხვა ეროვნების ადამიანი ცხოვრობს ასეთი რამ ხდებოდა წლების განმავლობაში, სომხები საცხოვრებლის ეზოში ყოველ საღამოს ატარებდნენ გაუთავებელ ლექციებს.
      სართო საცხოვრებლის უფროსი, ქალბატონი X თურმე ძალზედ ნაკითხი და განათლებული პიროვნება ყოფილა და კისერში რომ ამოსვლია, მისულა ასეთ თავყრილობაზე, გაუწყვეტინებია მისთვის ანტიქართული ქადაგება და ასე უთქვამს, თუ კიდე გააგრძელებ ამ სიცრუისა და სიყალბის ლაქლაქსა და ქართველი ხალხის შეურაცხყოფას საცხოვრებლიდან კი არა რეგიონიდანაც გაგაძევებო, როგორ შეიძლება გამუდმებით იმის ძახილი ჩემი დედა კარგია და შენი დედა ცუდიო, იქნებ შენი დედის სიცუდის დასაფარად ლაქლაქებ ამდენსო, იქნებ შენი დედა მეძავიც იყოს, ამის მიჩქმალვა გინდაო. ის დღე იყო და ეს არმენი “პრაფესორი”აღარ გამოჩენილა “ბესედკაში” სალექციოდ.
      მაპატიეთ, თავი თუ მოგაბეზრეთ.

      Like

  5. Rathmell said

    This is some good quality material. It took me a while to locate this website but it was worth the time. I noticed this website was hidden in bing and not the number one spot. This website has a ton of worthy stuff and it does not deserve to be burried in the searches like that. By the way I am going to add this internet site to my favorites.

    Like

  6. tv online said

    This is some helpful material. It took me a while to unearth this blog but it was worth the time. I noticed this article was buried in bing and not the number one spot. This webpage has a lot of enjoyable stuff and it does not deserve to be burried in the searches like that. By the way I’m going to add this blog to my favorites.

    Like

  7. Oakeson said

    You have actually created some outstanding points here. I specifically appreciate the way you’ve been able to stick so much thought into a relatively short post (comparitively) which creates it an thoughtful publish on your subject. In my opinion, you’ve presented the topic in a quite thorough yet concise manner, that is genuinely useful when somebody wants to get the facts without spending too a lot time searching the internet and sifting out the noise to discover the answers to their questions. I usually get so frustrated with so numerous in the final results inside the major SE’s due to the fact they normally seem to mostly be filled with filler content that often isn’t extremely sensible. If you don’t mind I’m going to add this post and your weblog to my delicious favorites so I can share it with my family. I appear forward to approaching back to check out your future posts as well.

    Like

  8. Grudem said

    This is a attention-grabbing article by the way. I am going to go ahead and save this article for my brother to check out later on tomorrow. Keep up the first-rate work.

    Like

  9. Kestner said

    That was clever. I’ll be stopping back.

    Like

  10. Sultan said

    Nice post!

    Like

  11. amish lancaster said

    I really like that. You touched my heart!

    Like

  12. რათ უნდა ამას ბევრი გარჩევა, და სომხებმა კიდევ ერევნის სომხეთი და კილიკიის ყოფილი სამეფო არ იკმარეს და ეხლა საქართველოში ხსნიან კიდევ 2 სომხეთს ჯავახეთში და აფხაზეთშიც და მაგათ ტყვია უნდათ და მერე გახსნან ოგონდ ორმოები თავიანთი სომეხი თავებისთვის(ცნობისთვის ზოგადად სომხებზე ცუდი აზრის არ ვარ მარა ვინც საქართველოს საზიანოდ ეხება ის სომეხი ჩემი მტერია და არა მარტო სომეხი)…

    Like

  13. QIVQO said

    მართლა ჯიშიაქვთ ყველაფრის თავიანთ ქვეყანაზე მიწრა არადა ამ დროს არც იციან თავიანთი ისტორია, არც რასა. მთავარია თქვან რომ სომხურია. მარაზმშია უკვე გადასული მათი ქცევები, ყველამ თავისი უნდა დააფასოს და ყველამ თავისი ისტორია შეინახოს და არა სხვისი ლანძღვის ხარჯზე ააწყოს თავისი ქვეყნის უბადრუკი ისტორია. მეც პირადულად არავრ სომხებზე აგრესიულად განწყობილი უბრალოდ ასეთი არამზადები, გვაღიზიანებენ. სახელმწიფო დონეზეაქვთ უკვე აყვანილი მიჩემების ოსტატობა და ის გამონაკლისები ვინ ამას უარყოფრნ, ნამდვილად გარიყულებად არიან თვითონ სასომხეთში. ერთადერთი გამოსავალი ჩვენი თავდაცვის ისევ და ისევ ცოდნაა ჩვენი ისტორიის, რომ ადგილზევე გააკმენდინო ხმა ასეთ უბადრუკ სომხებს.

    Like

  14. ისტორიას არსად არ აყალბებენ ისე, როგორც სასომხეთშიო, სასწაულებს იგონებენ და ამით მომავალ თაობებს უმახინჯებენ გონებასა და სულსო.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / შეცვლა )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / შეცვლა )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / შეცვლა )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / შეცვლა )

Connecting to %s